Autóbuszfelújítások

 

A járművek a folyamatos használat és az időjárás viszontagságai miatt fokozott igénybevételnek vannak kitéve.Emiatt is fontos a javítás és karbantartás szükségessége.Most a cégnél alkalmazott főbb javítási formákat ismertetem. A járművek kisebb karosszériahibáit külön-külön, részenként is lehet javítani.

Ha a busz állapota indokolttá teszi, akkor a kocsik teljes festést kapnak. Általában a kocsiból kiszedik az ablakokat ,ajtókat,belső berendezéseit. A buszok oldala átlagosan 4-5 évet bír ki. A vázszerkezet hibáinak kijavítása,oldallemezek cseréje után átfestik a kocsit.Általában a tetődekoritot fent hagyják, de az oldalsó farostlemezt, padlót, motortérfedlapokat kicserélik. Az ilyen kocsikba szövetborítású ülés kerül.

Nagyjavításkor majdnem a csupasz vázig szétszedik a buszt.Itt mindig cserélik a lépcsőt is és '96 nyarától a kerék köré műanyag betétet is helyeznek.(Már minden 200-as Ikarus átesett ezen.)

AKD-582 Fotó:Dobos Róbert

AKD-697 Fotó:Dobos Róbert AKD-724 Fotó:Dobos Róbert AKD-743 Fotó:Dobos Róbert AKD-743 Fotó:Dobos Róbert AKD-724 Fotó:Dobos RóbertAKD-724 Fotó:Dobos Róbert AKD-724 Fotó:Dobos Róbert AKD-724 Fotó:Dobos Róbert AKD-724 Fotó:Dobos Róbert AKD-724 Fotó:Dobos Róbert AKD-724 Fotó:Dobos Róbert AKD-743 Fotó:Dobos RóbertAKD-582 Fotó:Dobos Róbert

Vázcserés átépítés:
Mivel az üzemeltethetőségi határ 1millió km felett van és elég sok jármű éri el ezt a kort,amit csak új autóbuszokkal nem lehetett pótolni a magas áruk miatt ,ezért a lehetséges megoldás a vázcserés átépítés.Ezek a buszok teljesen új vázra épülnek,Rába D10 -es motort, Voith váltót kapnak.A futómű,sofőri fülke,ablakok,ajtók,kapaszkodók a régi kocsiból kerülnek beépítésre. Nagyrészüknek már az oldalára is vékony műanyag szegélycsík kerül.Az első ilyen jármű 1997-ben készült és társaihoz hasonlóan eredeti rendszámmal állt forgalomba,de még nem kapott új motort és váltót.

AKD-655 Fotó:Dobos Róbert AKD-548 Fotó:Dobos Róbert

év szóló csuklós
1997 - AKD 697
1998 AKD 541 -
1999 AKD 547 AKD 651, 655, 656, 658, 690, 692, 696, 707
2000 - AKD 652, 670, 684, 691, 694,
2001 AKD 548 -
össz.: 3 14

Motorcsere: (Rába D10-re)

év szóló csuklós
1998 AKD 526, 541 -
1999 AKD 517, 530, 540, 547, 554 AKD 651, 655, 656, 658, 661, 670, 681, 685, 690, 692, 696, 707, 715, 717, 737, 742, 746, 757
2000 - AKD 652, 684, 691, 694, 738, 748
2001 AKD 548 AKD 744
össz.: 7 24

Megjegyzés: Több jármű elején észrevehető az Ikarus felirat mögött egy fehér levonó két zöld csíkkal ,ami Rába D-10 -es motorral rendelkező kocsikon van.

Vissza a főoldalra Tovább-Átrendszámozások