Autóbuszfelújítások |
Vázcserés
átépítés:
Mivel az üzemeltethetőségi határ 1millió km felett van és
elég sok jármű éri el ezt a kort,amit csak új autóbuszokkal
nem lehetett pótolni a magas áruk miatt ,ezért a lehetséges
megoldás a vázcserés átépítés.Ezek a buszok
teljesen új vázra épülnek,Rába D10 -es motort, Voith
váltót kapnak.A futómű,sofőri
fülke,ablakok,ajtók,kapaszkodók a régi kocsiból kerülnek
beépítésre. Nagyrészüknek már az oldalára is vékony
műanyag szegélycsík kerül.Az első ilyen jármű 1997-ben
készült és társaihoz hasonlóan eredeti rendszámmal állt
forgalomba,de még nem kapott új motort és váltót.
év | szóló | csuklós |
---|---|---|
1997 | - | AKD 697 |
1998 | AKD 541 | - |
1999 | AKD 547 | AKD 651, 655, 656, 658, 690, 692, 696, 707 |
2000 | - | AKD 652, 670, 684, 691, 694, |
2001 | AKD 548 | - |
össz.: | 3 | 14 |
Motorcsere: (Rába D10-re)
év | szóló | csuklós | |
---|---|---|---|
1998 | AKD 526, 541 | - | |
1999 | AKD 517, 530,
|
AKD 651, 655, 656, 658, 661, 670, |
|
2000 | - | AKD 652, 684, 691, 694, 738, 748 | |
2001 | AKD 548 | AKD 744 | |
össz.: | 7 | 24 |
Megjegyzés: Több
jármű elején észrevehető az Ikarus felirat mögött
egy fehér levonó két zöld csíkkal ,ami Rába D-10 -es
motorral rendelkező kocsikon van.