Villamosbeszerzések, selejtezések

 

A járműbeszerzéseket a teljesség igénye nélkül csak 1962-től az FVV csuklós villamosok megjelenésétől írom le.
(Forrás: Berta József - Kertész István: 100 éves Miskolc város tömegközlekedése)
FVV:
Ebből a gyártmányból 56 jármű érkezett.Az első 11 darab, 3 ajtós csuklós kocsi még csak az egyik oldalon rendelkezett vezetőfülkével, de a korábbi korszerűtlen szerelvények után hamar megnyerte az utazóközönség tetszését.

150 Fotó:Dobos Róbert 167 Fotó:Dobos Róbert

beszerzés éve pályaszám ajtók száma ülőhely állóhely darabszám
1962 100 3 37 119 1
1963 101-107 7
1964 108-109 2
1966 110 1
1967 130-132 5 ? 172 3
1968 133-134 2
1969 135 1
1970 136-139 4
140-141 10 28 172 2
1971 142-144 3
1972 145-150 6
1973 151-153 3
1974 154-156 3
1975 157-159 3
1976 160-167 8
1977 168-172 5
1978 173-174 2

TÁTRA, Kt8d5:
Ebből a típusból 1991 októberében állt forgalomba kipróbálás céljából az első jármű,ami később a kedvező tapasztalatok miatt megvásárlásra került.A többi villamos használtan került a cég tulajdonába 18-ra gyarapítva ezzel a 8 tengelyes, 10 ajtós Tátrák számát.

216 Fotó:Dobos Róbert 215 Fotó:Dobos Róbert

beszerzés éve pályaszám ülőhely állóhely darabszám
1991 200 54 177 1
1992 201-209 9
1996 210-213 4
1997 214-217 4
205 Fotó:Dobos Róbert

Siemens, SGP-E1:
2002 év végén a kiszolgált FVV villamosok egy részének cseréjére 8 darab forgalmi és egy tartalék jármű vásárlására került sor. A következő évben további 3 tartalék villamos és 6 forgalmi, valamint 2 tartalék pótkocsit vásárolt a vállalat. 2004-ben 13 motorkocsi került a vállalathoz, melyből 3 csuklós alkatrész utánpótlást jelent a többi E1-es számára.A 4 ajtós villamosok és 3 ajtós pótkocsik eredeti piros-fehér színezéssel állnak forgalomba.

187 Fotó:Dobos Róbert 187 Fotó:Dobos Róbert

beszerzés éve pályaszám eredeti pályaszám ülőhely állóhely darabszám
2002 180-187 4714, 4717, 4722, 4723, 4724, 4707, 4718, 4720, + 4646(alkatrésznek) 34 92 8+1
2003 - 4643, 4669, 4716 - valamennyi alkatrésznek 3
2004 188-197 4463, 4676, 4657 (alkatrésznek);
4658, 4652, 4703, 4705, 4678, 4679, 4684, 4690, 4708, 4702
10+3

Lohner C3:

186+300 Fotó:Dobos Róbert 1107 Fotó:Dobos Róbert

beszerzés éve pályaszám eredeti pályaszám ülőhely állóhely darabszám
2003 300-305 1154, 1122, 1165, 1125, 1147, 1161, + 1103, 1107(alkatrésznek) 32 54 6+2

Selejtezések:

Az FVV típusú villamosok selejtezése 1982-ben kezdődött, és párat kivéve valamennyit szétbontottak.Az első miskolci csuklóst, a 100-ast megőrizték és 1997-ben, a 100 éves miskolci villamosközlekedés évfordulójára teljesen felújították. A 147-es pályaszámú kocsit a Szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeumba szállították. A 130-ast '89-ben kivonták az utasszállításból és oktatókocsiként üzemelt tovább 1998-as szétbontásáig.Helyét a 172-es vette át, amit az oktatási céloknak megfelelően átalakítottak és egy-egy ajtót kiiktattak. 100-as nosztalgiavillamos  Fotó:Dobos Róbert
selejtezés éve pályaszám darabszám
1982 101,105,106,107,109,110 6
1987 102 1
1989 100,103,104,108,130 5
1991 131-139,140,141,144 12
1992 143,146,148,153 4
1993 142,145,147,149 4
1994 155 1
1996 157,159 2
1997 156,160,163,166 4
1998 130,172 1
2002 165 1
2003 152, 154, 164, 171, 172, 174 6
2004 150, 162, 167, 169, 170, 173 6
2005 158, 161, 168 3

172-es Oktató és mérőkocsi  Fotó:Dobos Róbert

 

Vissza a főoldalra Tovább-Villamosfelújítások